הבלוג של ברטרלנד

טיפים ליצירת ברטרים בתחום הקוסמטיקה

רבות מן הקוסמטיקאיות הפועלות בארץ עושות זאת כעצמאיות או כפרילנסריות – הן למעשה מחזיקות בעסק משל עצמן, ומלבד להתמחותן בענייני קוסמטיקה עליהן לפעול גם במישור העסקי – שיווקי במטרה לקדם את עצמן ולייצר לעצמן תעסוקה שוטפת.

על מנת לעשות זאת בצורה טובה קיים צורך ביצירתיות ובאמביציה – קוסמטיקאית ממוצעת המנסה להתקיים ולהתקדם צריכה לפעול באופן אקטיבי ויצירתי על מנת לבנות לעצמה מוניטין, ליצור קשרים עסקיים מועילים ולקדם את עצמה בדרכים שונות.

 

ברטרים ככלי יעיל לקידום העסק

המונח "ברטר" (או "סחר חליפין") לקוח מתחום הכלכלה השיתופית, וזוכה בשנים האחרונות ליותר ויותר פופולאריות בישראל ובעולם כולו.

עסקאות של סחר חליפין, במסגרתן מעניק כל צד משני צדדי העסקה שירות כלשהו בו הוא מתמחה לצד השני, בעצם עוקפות את המערכת המוכרת והמקובלת של תשלום כסף, ופותחות פתח ליצירתיות, שיתוף פעולה על בסיס אישי וקהילתיות מוגברת. כך, ניתן למצוא כיום בעלי מקצוע ונותני שירותים מכל תחומי החיים, הפונים לביצוע עסקאות ברטר. גם עבור קוסמטיקאיות מדובר באפיק פעולה מעניין ובעל פוטנציאל רב.

 

שיווק וקידום העסק שלך בתמורה לשירותי קוסמטיקה

הדוגמה העיקרית בה נרצה להתמקד כאן היא זו של החלפה של השירות בו מתמחה הקוסמטיקאית – טיפולים קוסמטיים, בשירותים שונים המסייעים לה לקדם את העסק שלה. כאמור, ניתן לחשוב על עסקאות סחר חליפין מוצלחות במגוון רחב של שירותים ואף מוצרים, אך כאן נתמקד בשירותים אלו על מנת להדגים כיצד יכולה קוסמטיקאית המנהלת את עצמה כבעלת עסק קטן, למנף ולקדם את העסק שלה באמצעות עסקאות ברטר.

 

דוגמה ספציפית לאופן בו יכולה כל קוסמטיקאית לקדם את עצמה בעסקת סחר חליפין היא על ידי החלפה של טיפולים קוסמטיים בשירותים שונים הרלבנטיים לקידומו ושיווקו של עסק קטן. למשל – קידום אתרי אינטרנט. חיפוש באינטרנט הוא כיום דרך עיקרית של כל בית עסק להגיע ללקוחות פוטנציאליים שונים, כך שקידום אתר האינטרנט המייצג את העסק של אותה קוסמטיקאית הוא שירות רצוי ואף נחוץ. כל שעליה לעשות הוא למצוא מקדמת אתרים המעוניינת לקבל טיפול קוסמטי מקצועי, ולהציע לה טיפול (או סדרת טיפולים) בתמורה לשירותי קידום אתרי אינטרנט עבור האתר של אותה קוסמטיקאית.

 

אם נישאר באותו תחום צר ורלבנטי לקידום עסק קטן, ניתן לחשוב על בעלות עסקים רלבנטיות נוספות עימן יכולה אותה קוסמטיקאית לבצע עסקאות ברטר אטרקטיביות – מומחות לשיווק דיגיטלי, בעלות אתרי אינטרנט רלבנטיים עימן ניתן להחליף טיפולים קוסמטיים בתמורה לפרסום באתר שלהן (לדוגמה – אתרי נשים, אתרים העוסקים בקוסמטיקה וטיפוח וכד'), רואות חשבון עורכות דין אשר שירותיהן עשויים להיות רלבנטיים ועוד.

למעשה, קיימים עשרות שירותים שונים בהם יכולה להיעזר קוסמטיקאית עצמאית במעוניינת לקדם את העסק שלה. על ידי כך שתמצא בעלות או בעלי מקצוע המתמחים בשירותים אלו, ומעוניינים בטיפולים קוסמטיים, ביכולתה לייצר עסקאות ברטר אשר לא רק יחסכו לה כסף ויאפשרו לה לקדם את העסק, אלא גם יסייעו לה להכיר אישית אנשים חדשים, ליצור "באז" סביב העסק שלה, לקדם אווירה של קהילתיות בסביבתה ולעקוף את השימוש בכסף כאמצעי לתיווך בינה לבין סביבתה.

המאמר באדיבות מעבדות ג'יג'י – מוצרי קוסמטיקה לקוסמטיקאיות.