הבלוג של ברטרלנד

סוד הברטר – כיצד סחר חליפין יקדם את העסק שלכם

עסקים רבים מחפשים פרטנר לעסק שלהם, שותף עסקי או ספונסר, מישהו שיתמוך בהם בדרכם אבל במקום לגייס שותף חיצוני שלא בהכרח מעורה במהות העסק, אפשר לנקוט בגישה אחרת לגמרי: ברטר!

דהיינו: סחר חליפין – החלפת שירותים עסקיים ללא תשלום, כשספק אחד מעניק ותורם לספק שני מהמומחיות שלו וכך שניהם נהנים מהתוצאה.

ברטר מהווה אלטרנטיבה עסקית להוצאות כספיות והוא מניע את העסק קדימה. הוא חוסך במיוחד בשלבים הראשונים של הקמת עסק כשאין עוד תקציב מנופח או תקציב כלל לספקים חיצוניים והוא גם מפרה ומעשיר את העסק ואת הספקים שהחליפו ביניהם שירותים עסקיים.
תחשבו על זה כך: הרבה יותר קל לתת לפעמים שירות ולקבל שירות אחר בתמורה, כששניכם (הספקים המעורבים בתהליך הברטר) נהנים מעסקת החילופין ושאתם יכולים לתרום ממה שבא לכם בקלות (למשל, עיצוב גרפי, כתיבת תוכן שיווקי, פיתוח אפליקציות, בניית אתר) ולקבל מהספק השני בדיוק מה שחסר לכם. נניח שאתם בונים אתר ואתם זקוקים לתוכן אפקטיבי לשדרוגו, ברגע שתערכו ברטר עם כותב תכנים מקצועי תיהנו מתכנים מקצועיים בתמורה לכך שתבנו לו אתר.
אם אתם מרגישים שעסקת הברטר הוגנת (מבחינת זמן השקעה וקבלת התמורה בעד העבודה) שווה לכם יותר לקבל תכנים ולבנות תמורתם אתר אינטרנט מאשר לשלם לכותב תכנים.
ברטר עסקי בעידן הדיגיטלי
אם בעבר אנשים היו נפגשים ומבצעים סחר חליפין – תרנגולות תמורת חיטה וכולי, הרי שכיום קל מאוד לבצע ברטרים עסקיים מבלי להיפגש כלל. כאן נכנס לתמונה אתר ברטרלנד שמציע לכם פלטפורמה חדשנית ומשוכללת שמאפשרת לכם להציע את שירותכם ולמצוא את מי שישמח לקבל שירות ולתת לכם שירות שאתם זקוקים לו כדי שהחיבור העסקי ביניכם יהיה המקצועי והאפקטיבי ביותר. כל מה שעליכם לעשות זה להירשם לאתר, להשיק כרטיס חבר שיווקי כדי שאחרים יבינו בדיוק מי אתם ומה הם הכישורים המיוחדים שלכם, לשייך את הכרטיס לקטגוריית עסקים בהתאם לתחום ההתמקצעות שלכם ולחפש במקביל את הספק עמו תרצו לעשות ברטר.

 

איך תמצאו את הספק המתאים לכם ביותר לברטר מוצלח?

יש כמה עקרונות חשובים ביצירת ברטר עסקי, לפניכם מספר עקרונות חיוניים להצלחה והפקת תמורה מקסימאלית בברטרים:
* אל תכתבו על שירות שאתם לא מעוניינים לתת. אם למשל, אתם יודעים לתקן מחשבים אך מעדיפים להתמקצע בתחום תכנות אתרי אינטרנט, אל תזכירו זאת ביצירת הכרטיס העסקי שלכם כי חבל שמישהו יפנה אליכם ויגלה שאותו שירות מקצועי אינו זמין עבורו.
* אל תבצעו ברטר עם מישהו בו אתם לא מעוניינים רק כי הוא פנה אליכם ואל נעים לכם לסרב. הצלחתו של ברטר תלויה בהדדיות ובסינרגיה ביניכם וברטר טוב ויעיל הוא כזה בו שני הצדדים מרוצים אחד מהשני – מהתמורה שהם קבלו בעד עבודתם. בכל זאת, אתם משקיעים מעצמכם, מהיכולות ומהזמן שלכם – חשוב שתקבלו עבור כך תמורה הוגנת.
* למען הסדר הטוב, מומלץ לערוך הסכם עבודה כך שיהיה ביניכם תיאום ציפיות בנוגע לתוצאות שאתם רוצים להפיק מהברטר מבחינת ערך העבודה, מה תכלול העבודה, מה כל אחד יקבל במסגרת הברטר וכולי.
איך מתחילים?
אחרי שפתחתם כרטיס, חפשו את הספק המתאים עבורכם, צרו עמו קשר, עברו על הפרטים כדי שהתוכנית של הברטר תהיה מוצלחת ומתגמלת עבור שניכם, קבעו לוחות זמנים (אל תחששו לנהל משא ומתן) ותתחילו לעבוד. שיהיה בהצלחה!

Tagged on: