הבלוג של ברטרלנד

ניהול זכיינים בדרך אחרת

זכיינות מאפשרת לרשת למכור את תוצרתה בעוד מקומות, מבלי הצורך לקחת חלק פעיל בניהול סניף. מדובר במודל מצליח בארץ ובעולם, המוביל למינוף רווחי הרשת והזכיין. כיום, אנו נוהגים לראות סניפים של רשתות מצליחות במגוון ערים ומקומות רבים יותר מהעבר, אך זו לא הדרך היחידה בה ניתן להיתקל בזכיינים. מודל ניהול סניפים לא חייב להסתכם בחנות בפועל, ולעיתים הכל עשוי להתנהל באמצעים דיגיטליים וטכנולוגיים, כמו רשת האינטרנט.

זכיינות כאן מציגה את זכיינות דור העתיד, זה שלא זקוק לחנות מוחשית בכדי לרכוש את מוצריו ושירותיו. העולם בו אנו חיים משתנה בקצב מהיר, ולכן צריך להתאים למציאות את כל השירותים הניתנים בו. מעתה לא צריך לחפש מקום אסטרטגי לפתיחת סניף, והכל מתנהל באמצעות אתר ייעודי או מספר כאלו.

חושבים על הצרכן הסופי

האדם שרוכש בסופו של עניין את המוצרים והשירותים הוא הצרכן. למענו צריכים להיות נושאים ברורים במטרה לסייע להשיג צורך או שירות מבוקש. רשת האינטרנט כבר שנים רבות היא פלטפורמה בלתי מוגבלת בניסיון לעשות עסקים, וכלי ייעודי להשיג כך מה שאנו צריכים. פרט למידע ניתן לבצע קניות בפועל, לרבות מזון במרכולים. במציאות יותר פשוט לשכנע קהל לרכוש מוצרים בטלפון, מאשר להניע לפעולה באמצעות האינטרנט, אך תחומים רלוונטיים כמו השכרת רכב, אטרקציות, עיסוי רפואי כבר נרכשים במסגרת אינטרנטית.

ללא מגע של נציג

התערבות אינטרנטית לכל נושא ההזמנה נעשית בצורה חכמה, וישנם מספר דרכים ללכוד את הצרכן הסופי. במטרה לשמור על אחוז מכירות גבוה, מומלץ לערוך מסע פרסום מקומי שיעביר את המטרות באופן רחב. את הקמפיין מומלץ לערוך בפייסבוק, בו ניתן לקמט את הנתונים עבור קהל יעד רלוונטי. כל הפעולות מתבצעות ללא תקשורת פרונטלית מול נציג, ואת כל המידע ניתן לקבל מעל דפי הרשת.

היתרונות בביצוע זכיינות מהסוג הזה, טמונה ברצון וביכולת לקבל את כל מה שזקוקים לו מבלי צורך לצאת לנהל עסק מחוץ לבית או משרד. מדובר באפשרות מרעננת שחוסכת זמן וכסף רב, המופנה בעיקר לשכירת מקום, רכישת ציוד רב לראווה וכן העסקת עובדים רבים. זכיינות אינטרנטית כפי שמציגה רשת כאן, מאפשרת ליצור הרבה מעבר לעוד מוצר שנמכר בחנות. מדובר בדרך חיים שמתנהלת תוך מילוי צרכים רלוונטיים.

זכיין ברשת נדרש ביכולת ניהול משא ומתן פשוט מול ספקים, את שירותם ימכור במסגרת האתר. מדובר בהליך המניב תוצאות חיוביות לשני הצדדים, ולכן ההיענות היא בדרך כלל גבוהה. זכיין ידאג לספק לאתר אותו הוא מנהל זכיינים להם יספק עבודה תוך יצירת לידים. כמות הספקים אינה חשובה אלה איכותם, הנמדדת ביכולת לספק שירותים ספציפיים. אם אתם חלק ממעגל העסקים, או שהנכם מעוניינים להיכנס אליו, זוהי הזדמנות מצוינת בשבילכם.