הבלוג של ברטרלנד

5 טיפים יישומיים בבניית קמפיין פרסום בפייסבוק

בית עסק או בעל מקצוע המעוניינים לגדול ולהתפתח בימינו חייבים לפרסם ולשווק את עצמם במגוון דרכים, ומומלץ מאוד שלא להתעלם מאחד מערוצי השיווק העיקריים כיום – האינטרנט והרשתות החברתיות. הדבר נכון שבעתיים כאשר בעל העסק מעוניין בברטרים וסחר חליפין עם עסקים ובעלי מקצועות אחרים – בשביל למצוא את נותני השירותים והעסקים המתאימים להחליף עימם שירותים או סחורות כדאי ליצור כמה שיותר קשרים, כאשר אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא כמובן באמצעות הפייסבוק.

להלן חמישה טיפים עיקריים ובסיסיים לבניית קמפיין פרסומי בפייסבוק, המתאימים במיוחד למעוניינים ליצור רשת של קשרים ממנה יצמחו עסקאות ברטר עתידיות –

 

  1. בניית תשתית בסיסית – נתחיל עם הכנת השטח, ובניית תשתית בסיסית עליה נוכל לבנות את הקמפיין וליצור קשרים עסקיים. תשתית זו מורכבת כמובן מעמוד פייסבוק המייצג את העסק שלכם, כאשר גם במקרה ואתם בעלי מקצוע מומלץ כמובן ליצור עמוד ייעודי, ולא להשתמש בפרופיל האישי שלכם. דאגו לבנות פרופיל לעסק ולהזין את כל הנתונים המתבקשים – פרטו ב "about" אודות העסק, הכניסו מספר טלפון, מייל, כתובת (במידה וקיימת), כתובת אתר ועוד. התחילו ליצור פעילות בעמוד – בקשו חברויות ופרסמו פוסטים רלבנטיים אשר יגרמו לאנשים להכיר את העמוד ולהיכנס אליו.

 

  1. פילוח קהל היעד – לאחר שהעמוד קיים ופועל, הגיע הזמן להתמקד יותר ולהתחיל לפלח את השוק אליו אתם פונים. הכוונה היא לפרסם בעמוד שלכם באופן ממוקד יותר, אשר יפנה לקהל המסוים אליו אתם מכוונים. תייגו אנשי מקצוע ועסקים נוספים בתחום במטרה ליצור סביבכם רשת הרלבנטית לתחום בו אתם עוסקים. לדוגמה, נניח ואתם עוסקים בתחום השיווק באינטרנט ומעלים פוסט בנושא המלצה על lemesh לפרסום בפייסבוק, תייגו את הקולגות שלכם עימם אתם עובדים בשיתוף פעולה. גם זה יסייע לכם ליצור קשרים טובים לסחר חליפין בעתיד.

 

  1. מודעות ממומנות – קמפיין פרסום בפייסבוק כולל לרוב גם מודעות ממומנות. כאשר אתם רוכשים מודעה ממומנת אתם יכולים לפלח את הקהל הנחשף אליה על פי קריטריונים רלבנטיים דוגמת גיל, מין וכד', וגם באופן ממוקד יותר – על פי תחומי העניין של המשתמשים. לדוגמה, אם אתם מקדמים עמוד של קונדיטוריה מסוימת ניתן לפלח את קהל היעד של המודעה על פי אנשים אשר אוהדים (עשו לייקים) למסעדות באופן כללי או ספציפית לקונדיטוריות ועמודים הקשורים לתחום זה.

 

  1. מעקב אחר הצלחת המודעה – לאחר שהמודעה הממומנת רצה במשך כמה שבועות, חשוב לבצע מעקב ולראות כמה הקלקות היא צברה. במידה ואחוז ההקלקות על המודעה (מסך האנשים אשר נחשפו אליה) יורד מתחת לחצי אחוז כדאי לרענן את המודעה – להחליף את התמונה ו/או המסר העיקרי המופיע בה.

 

  1. היערכות לעלייה בכמות הפניות – במידה וקמפיין הפרסום מתחיל לשאת פירות, עליכם להיות מוכנים לקבל את כל הפניות החדשות. הרבה בעלי עסקים קטנים נופלים בנקודה זו – הם משקיעים המון בקמפיין הפרסום, אך כאשר זה מצליח הם אינם ערוכים להתמודד עם העלייה בפניות ובפעילות. דאגו ליצור ולתחזק את הערוצים הרלבנטיים לקבלת פניות – אתר אינטרנט פעיל, כתובת מייל פעילה, מספר טלפון בו ניתן להשיג אתכם בשעות העבודה וכמובן בדיקה יומיומית של כל הערוצים הללו.